reklama

Odrazu som otec; Špión, herec, bojovník...

Prešlo pár týždňov a naša ratolesť si na nás už tuším zvykla. Myslím, že sa rozhodol, že zostáva s nami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: Unknown)

Ak som sa v predošlom článku „posťažoval“, že som nespal viac než tri hodiny v kuse, tak teraz sa mi to darí skoro pravidelne, niekedy dokonca aj dvakrát za počas tej istej noci. Náš malý človiečik začína spolupracovať.

Samozrejme, že si vie plačom stále vypýtať čokoľvek čo potrebuje, ale intervaly sa predlžujú. Pri zaspávaní občas dokáže po očku kontrolovať, či sme ešte stále pri ňom. Doslova po očku. Jedno oko už má síce zatvorené, ale to druhé je na milimeter-dva stále otvorené a len čo sa niekto pri ňom pohne, otvorí sa dokorán aj druhé oko a proces uspávania sa môže začať odznova. Ale má aj ďalšie triky. V noci po nakŕmení príde rýchle odgrgnutie, uloženie naspäť do postieľky a potom príde z mojej strany vyčkávanie v sede na posteli. Hýbe sa? Nehýbe sa? Spí? Nespí? Keď už takto uvažujem dosť dlho a začne sa mi zdať, že je všetko v poriadku a môžem si ľahnúť, príde trhaný pohyb a viem, že spať sa ešte nejde. Ani on a ani ja. Niekedy dokonca počká, pokiaľ si ľahnem. Má v sebe nejaký radar a zahráva sa so mnou? Toto sa niekedy opakuje aj viackrát za sebou a hoci nestrácam trpezlivosť ani nezačínam byť nervózny, je to trochu otravné. A ruku na srdce rodičia, nehovorte, že vtedy vstávate z postele s radosťou. Hlavne, keď ráno vstávate do práce alebo viete, že vás čakajú nejake iné povinnosti. Ale potom sa ráno zobudím a vidím ako na mňa pozerá svojimi veľkými očami a všetko je zabudnuté.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pár dní dozadu nás však aj poriadne vystrašil. Na internete čítate o náhlych úmrtiach detí v spánku, pretože jednoducho prestali dýchať. Samozrejme, že aj my sme si preto zaobstarali monitor dychu. A pár dní dozadu začal uprostred noci odrazu pípať. Počas tej strašnej sekundy, keď si predstavuje rôzne scenáre a dvoch skokov k postieľke som si v duchu zopakoval zásady prvej pomoci pre deti v týchto prípadoch, aby som pri postieľke zistil, že náš malý cestovateľ sa nejakou záhadou posunul asi o 40cm nižšie, ku spodnému čelu a jednoducho sa dostal mimo dosahu monitora. Pozeral na mňa s výrazom, že čo tam chcem uprostred noci a čo je to za strašný hluk. Nikdy som nebol radšej, než keď sa potom rozplakal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale to sú iba nočné zážitky, tých počas dňa je oveľa viac. Napríklad také prebaľovanie je vždy seriózny boj. Pokiaľ je to možné, tak sme vždy vo výhode a je to bitka jedného proti dvom. Moja partnerka sa ho snaží prebaliť tak rýchlo ako je to len možné, ale jemu sa to samozrejme aj tak nepáči a potrebuje niekoho aj z druhej strany, od hlavy, kto ho nejako zabáva a snaží sa nejako odpútať jeho pozornosť. A tu som na rade ja. Musím povedať, že stojím z tej správnej strany, moja práca pri tomto úkone je čistá. Ale keď treba, zvládnem samozrejme aj prácu na opačnom konci. Veď mama nie je vždy doma a plienky sa veľkou rýchlosťou plnia aj vtedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A kúpanie? To je samostatná téma na ďalší článok niekedy v budúcnosti.

Obrázok: Pinteres

Jozef Šána

Jozef Šána

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prevažne nevážne postrehy jedného tatka. Veci zo života s malým dieťaťom, o ktorých otcovia možno nerozprávajú Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu